torstai 10. toukokuuta 2012

Agility su 6.5.2012

Purina Center, Janita Leinonen.

Dumle pahalainen on ryhtynyt varastamaan lähdössä ja siinä se kunnostautui sunnuntain treeneissä. Mua lohduteltiin, että monelle hyvin motivoituneelle koiralle tulee tämä vaihe, koska radalle olisi päästävä hinnalla millä hyvänsä. Ei millään malttaisi odottaa lupaa saada pistää villisti töppöstä toisen eteen.
Sinänsä hyvä, että Dumle päätti esittää pahimmat sikailunsa juuri tuolla Kaarinassa, koska nyt saimme hyviä vinkkejä varastamisen pois kitkemiseksi.

Muuten keskityimme opettamaan sekä koiralle että ohjaajalle sitä oikea oppista niistoa ja päälle juoksua. Olen todella tyytyväinen, että mulle opetettiin kirjaimellisesti kädestä pitäen, kuinka opettaa koiraani. Dumlea kehuttiin nopeasti hoksaavaksi, mutta sen mä toki tiedän. Dumle yrittää aina ihan kipeäksi saakka miellyttää mua ja jos se ei ymmärrä mitä pyydän, se alkaa tarjoamaan osaamiaan liikkeitä kiihkeästi hyväksyntääni hakien. Pidän sen koulutettavuudesta.

Pidin kovasti Leinosen tavasta opettaa. Erityisesti napakkuudesta, mikä hänestä oli helppo aistia. Koirien onnistumiset irroittivat Leinosesta ilahtuneita kiljahduksia ja kehuja. Myötäelämistä parhaimmillaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti